LITERATURA DLA MŁODYCH RODZICÓW CZYLI O TYM CO W CIĄŻY CZYTALIŚMY :)



Dziś o książkach, które z mężem przeczytaliśmy przez ostatnie 9 miesięcy :)
Gdzieś w okolicach 3-ciego miesiąca ciąży stwierdziliśmy z Poślubionym, że wypadałoby zasięgnąć "poważnej" wiedzy o pielęgnacji i opiece nad dzieckiem. I jak zwykle zabraliśmy się do tego taktycznie :) Najpierw internetowy przegląd literatury okołodzieciowej, co jest dostępne na rynku i jakie opinie mają te książki. Potem wizyta w księgarni, przeglądnięcie polecanych pozycji. I tak każde wybrało coś dla siebie. W ten sposób nasza biblioteczka powiększyła się o kilka nowych książek.
 
Oto nasze wybory:



1. "MAMO TATO CO TY NA TO" Paweł Zawitkowski 

2. "150 PORAD DLA MŁODEGO TATY" Vincent Iannelli

3. "JA, TATA! PRAKTYCZNY PORADNIK DLA MŁODYCH OJCÓW" Colin Cooper

4. "NAJSZCZĘŚLIWSZE NIEMOWLĘ W OKOLICY" Harvey Karp

5. "PORÓD BEZ GRANIC" Claude Didierjean-Jouveau

Kolejne pytanie: Co one nam dały? I czy warto było kupić.

 "MAMO TATO CO TY NA TO" Paweł Zawitkowski 




To książka, o której słyszeliśmy jeszcze przed ciążą. Dodatkowo byliśmy na warsztatach, które prowadził pan Paweł. Dodatkowo skusiły nas filmiki na DVD o pielęgnacji i opiece nad dziećmi. Książka  podzielona jest na 15 rozdziałów tematycznych dotyczących pielęgnacji, opieki, rozwoju i żywienia dziecka od urodzenia do 18 miesiąca życia. Zawiera wiele cennych rad i odpowiada na różne pytania, które stawiają młodzi rodzice. Myślę, że będziemy do niej wracać nawet po urodzeniu Brzuszkowego.
 

"150 PORAD DLA MŁODEGO TATY" Vincent Iannelli



Ta książka to przewodnik, który pomaga odpowiedzieć na wiele pojawiających się codziennie pytań przez pierwszy rok życia dziecka. W książce poruszone są tematy dotyczące żywienia, pielęgnacji, snu, bezpieczeństwa, leczenia dzieci. Ale też pokazuje różne spojrzenia na to jak zorganizować swoje życie po urodzeniu dziecka, jak podzielić się obowiązkami nad dzieckiem. Uprzedzam w książce brak obrazków ;)


"JA, TATA! PRAKTYCZNY PORADNIK DLA MŁODYCH OJCÓW" Colin Cooper





Kolejna pozycja przeznaczona dla tatusiów. Bardzo prosto, bez zbędnego filozofowania opowiada o opiece nad dzieckiem (m.in. karmienie, przewijanie, kąpanie, trzymanie, przebieranie), budowaniu więzi i zabawach z dzieckiem. Z tych wszystkich pozycji, które zakupiliśmy, ta dotyczy dziecka powiedzmy do trzeciego roku życia.  I w odróżnieniu od poprzedniej pozycji zawiera wiele konkretnych wskazówek, np. jak krok po kroku przebrać dziecko czy wykąpać.



"NAJSZCZĘŚLIWSZE NIEMOWLĘ W OKOLICY" Harvey Karp


Ta pozycja to zbiór porad jak uspokoić dziecko.  Tak boję się okropnie, że nie będę umiała uspokoić, uśpić swojego dziecka. I dlatego zdecydowałam  się przeczytać tą książkę. Czyta się szybko. Właściwie pochłania. Teoria czwartego trymestru do mnie przemawia. Wiele rad, o których pisze autor było mi nieznanych. Nigdzie wcześniej o nich nie czytałam. I dlatego dla mnie jest to bardzo cenna pozycja. Będę do niej wracać! I mam nadzieję, że zawarte w niej porady ułatwią nasze wspólne życie z synkiem :)


"PORÓD BEZ GRANIC" Claude Didierjean-Jouveau



To krótka książeczka o przygotowaniu do porodu. A ja kupiłam ją ze strachu (tak boję się porodu!). Opowiada o tym jak przygotować się do porodu i po części oswoić ze strachem przed niezdanym. I co najważniejsze uświadomiła mi, że moje ciało jest przystosowane do naturalnego powitania dziecka na świecie. Nie będzie lekko, ale dam radę!


Mam nadzieję, że ten przegląd literatury, chociaż subiektywny zainspiruje przyszłe mamusie i tatusiów :)


PS. Do terminu 8 dni! Ostatni weekend w dwypaku :)
Ostatni tłusty czwartek tylko we dwoje z Poślubionym <3 br="">
 

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty